Heerlijke historische feelgood

Miekes.boekenwereld 09 januari 2024
Rozen & Azijn

Wellicht ken je Linda Babel van haar eerder verschenen tussendoortjes bij de @verhalenfabriek : het op Kreta gesitueerde Bella Eliá; Een tweede kans over taartenbakster Jildou; of van de Matchmaker-serie. Ik genoot van al deze verhalen en daarom ben ik nu heel benieuwd naar haar nieuwste boek, historische feelgood, Rozen & Azijn.

We schrijven 1842 in Midden-Engeland.
"Lady Rosanne van Willow Wood is al jaren verliefd op de knappe lord Garret Neville. Met Valentijn stuurt ze hem een prachtige valentijnskaart en bedenkt ze een plan om nog meer indruk op hem te maken. Maar het loopt anders. Een onverwachte ontmoeting met de onbehouwen Jonathan Whittaker laat haar plan mislukken."

Korte hoofdstukken geschreven vanuit afwisselend Rosanne, Garret en Jonathan geven ons een perfect inkijkje in hun leven en de verwikkelingen rondom hun liefdesleven. Je waant je al gauw in vroeger tijden omdat je je je heel gemakkelijk kunt inleven. Linda Babel schrijft vlot en het verhaal blijft doorlopend boeien. Er gebeurt veel en tegen het einde fladderen de vlinders je om de oren. Graag meer van dit, heerlijk!

In het verhaal zitten zogenaamde easter eggs verstopt, verborgen boodschappen. Hoewel ik heel slecht ben in zulke dingen heb ik er in ieder geval eentje ontdekt!

Met dank aan @juul_deverhalenfabriek en @verhalenfabriek voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Miekes.boekenwereld