Een andere kijk op Rembrandt

MindSpaLotusbloem 18 december 2023
Schilderslief' van Simone van der Vlught neemt je mee naar het bruisende Amsterdam van de Gouden Eeuw. Het verhaal draait om de intrigerende relatie tussen Geertje Dircx en schilder Rembrandt van Rijn.
Van der Vlugt weeft een levendige vertelling vol passie, kunst en de donkere kanten van misschien wel onze beroemdste meester schilder.
De gedetailleerde beschrijvingen nemen je moeiteloos mee naar die tijd, waarin de kunstwereld en menselijke emoties samenkomen. De personages zijn levendig en gelaagd, terwijl de historische setting tot leven komt door de meeslepende pen van de auteur. Een boeiende en meeslepende roman die de complexiteit van relaties, de kunst en het leven in de 17e eeuw prachtig belicht.
Van mij had het boek best wat dikker mogen zijn, ik vloog er doorheen. Wat ik bijzonder vond om te lezen zijn de verplichte werkzaamheden in het gevang. Natuurlijk zijn de omstandigheden daar hardvochtig geweest, en niet te vergelijken met het comfortabele thuis zijn. Maar spinnen, weven en haken (in het boek moeten ze breien) zijn mijn hobby's!
Wil je meer informatie lezen over Geertje Dircx, neem dan een kijkje op mijn website: https://www.ontspanspecialist.nl/geertje-dircx-de-vergeten-minnares-van-rembrandt/

Meer recensies van MindSpaLotusbloem