Een geweldige prequel

Miranda 1981 01 februari 2022
Sneeuwwit is een prequel op de 3 eerder uitgebrachte delen van de serie over Holger Munch en Mia Krüger. Voor Sneeuwwit keert Samuel Bjørk terug naar het verleden van dit gouden duo.

In Oslo worden de lichamen gevonden van twee dode jongens, tussen de jongens in ligt een dode rode vos. Het lijkt erg op een andere zaak uit Zweden. Holger Munch is het hoofd van een nieuwe onderzoekseenheid. Holger Munch wordt in contact gebracht met Mia Krüger, een zeer getalenteerde studente aan de politieacademie. Nadat hij Mia foto’s laat zien van de plaats delict, ziet zij verbanden die het team nog niet opgevallen zijn.
Dit is het begin van een bijzondere samenwerking.

De personages worden erg goed neergezet, de spanningsboog is goed waardoor je verder wil lezen om erachter te komen wie er achter de gruwelijke moorden zit op de jongens. Een heerlijke whodunit.
De schrijfstijl was erg prettig, het verhaal wordt beeldend verteld, waardoor het verhaal als een film aan je voorbij komt.

Kortom een erg goede thriller met een spannende plot.

Sneeuwwit krijgt van mij 4 sterren.

Meer recensies van Miranda 1981