Spannende Scandinavische thriller

Miranda 1981 08 juli 2020
Ik heb een vooruitexemplaar mogen ontvangen van uitgeverij Luitingh-Sijthoff.
Berouw is het eerste deel van de Emma Sköld serie. Camilla Läckberg zegt over Sofie Sarenbrant: ‘De opwindendste nieuwe thrillerauteur van Zweden’. Van de boeken van Sofie Sarenbrant zijn ruim 2 miljoen exemplaren verkocht.
Het verhaal gaat over een moordzaak in Stockholm. Een zesjarig meisje vind haar vader dood in zijn slaapkamer. Het meisje beweert dat er ’s nachts een man op haar slaapkamer is geweest. De moeder van het meisje wordt al snel als verdachte aangemerkt. Rechercheur Emma Sköld wordt op het moordonderzoek gezet, ook haar zus raakt betrokken bij het onderzoek, waardoor privé en werk door elkaar gaan lopen.
Het is een spannende Scandinavische thriller. Door de korte hoofstukken en makkelijke zinnen, leest het boek heerlijk weg. De hoofdpersoon wordt goed neergezet, Emma Sköld is een jonge, ambitieuze rechercheur in Stockholm. Er zit een goede spanningsboog in het verhaal, hierdoor wil je continue doorlezen. Ook heeft het boek een verrassende plottwist, hierdoor ben ik nu al benieuwd geworden naar het 2e deel.
Berouw krijgt van mij 4 sterren.

Meer recensies van Miranda 1981