Een heerlijk 1e deel van een trilogie

Miranda 1981 13 februari 2021
Ik het boek mogen lezen voor de Hebbanbuzz van Hebban.

Dit is het eerste boek dat ik lees van de auteur Asa Hellberg, en ze heeft mij positief verrast.
Welkom in Hotel Flanagans is het eerste deel van een Trilogie. In Zweden is Asa Hellberg een van de meest geliefde feelgood-auteurs.

Het verhaal gaat over Linda Lansing. Ze erft het hotel van haar vader, die plotseling overlijd. Haar neven bezitten echter ook nog een klein deel van het Hotel en proberen haar het Hotel af te nemen, waardoor er een ware machtsstrijd ontstaat.
Het verhaal speelt zich af in 1960, en je wordt meegenomen in het reilen en zeilen van alles wat zich in het hotel afspeelt en het leven die Linda daar leeft, als ongetrouwde alleenstaande hoteleigenaresse.
Linda komt uit Fjalbacka, een klein dorp in Zweden. Gedurende het verhaal wordt terug in de tijd gegaan naar 1949, hoe Linda vanuit Fjalbacka in Londen terecht komt.
Het verhaal leest makkelijk weg, en wordt erg beeldend verteld.
Door de terugblikken naar het verleden, leer je Linda goed kennen. Het is een heerlijke Feelgood Roman die je maar moeilijk kunt wegleggen. Ik ben nu al erg benieuwd naar het 2e deel.

Meer recensies van Miranda 1981