Een heerlijke thriller die je maar moeilijk weg kunt leggen

Miranda 1981 29 maart 2022
Ik heb dit boek mogen lezen in ruil voor een recensie via vrouwenthrillers.nl

Nicolet Steemers heeft al meerdere boeken op haar naam staan. Ze heeft een tussenstop gemaakt naar meerdere luisterboeken voor Storytel. Wat niet deert is haar comeback naar het papieren boek. Enkele van haar boeken zijn vertaald in het buitenland.

Wat niet deert speelt zich af in een vakantiehuis in Groenlo. De auteur Nicolet Steemers komt zelf ook uit het Oosten van het land en weet de sfeer van de omgeving goed neer te zetten. Dertien jaar na de plotselinge verdwijning van hun moeder gaan de 3 kinderen, Philip, Ruud en Manon weer terug naar het vakantiehuis. Ook hun verwarde vader en de vriendin van Philip gaan mee. De bedoeling van de vakantietrip is om te inventariseren wat er moet gebeuren met het verwaarloosde vakantiehuis. Eenmaal daar komen alle herinneringen van de verdwijning van hun moeder weer terug en dit brengt de nodige spanningen met zich mee.

Het verhaal wordt verteld vanuit 3 personen, Ruud, Manon en Philip. Hierdoor krijg je de verdwijning die 13 jaar geleden heeft plaats gevonden vanuit de verschillende perspectieven mee, dit geeft een mooie diepgang in het verhaal en bouwt ook de spanning goed op. Het boek leest vlot weg en je voelt continue de onderhuidse spanning, de puzzelstukjes vallen langzaam aan op hun plek, maar telkens veranderd er weer iets waardoor je als lezer continue door wil lezen om erachter te komen wat er 13 jaar geleden daadwerkelijk is gebeurd.

Kortom een heerlijke thriller die je maar moeilijk weg kunt leggen.

Meer recensies van Miranda 1981