Heerlijke thriller met een snufje kerst

Miranda6452 31 oktober 2023
In Vakken van wraak maken we kennis met Julia en haar vriend Steffan. Ze zijn heel gelukkig samen hoewel ze achtervolgt te lijken worden door pech en ongeluk. Dan valt er een adventskalender door de brievenbus; afzender onbekend. Als Julia het eerst vakje opent staat er een autoband afgebeeld. Beiden hebben geen idee wat het betekent en gaan over op de orde van de dag. Dan horen ze aan het einde van hun werkdag dat hun vervelende altijd klagende buurman een lekke band had. Lek gestoken om precies te zijn. Zou dat wat met de adventskalender te maken hebben? Elke dag maken ze een vakje open en elke dag treffen ze een illustratie aan die nergens op lijkt te slaan. Maar op die dag wordt wel telkens iemand het slachtoffer van een merkwaardig ongeluk. Het zijn telkens mensen uit Julia en Steffans omgeving die hen onrecht hebben gedaan. De gebeurtenissen nemen steeds gevaarlijkere en enge vormen aan. Neemt er iemand wraak namens hen?

Vakken van wraak is een enorm spannend tussendoortje van Tamara Geraeds. Ik heb nog niet eerder wat van haar gelezen, maar wat een fijne vlotte schrijfstijl heeft deze schrijfster. Het tussendoortje heeft een goede plotopbouw en de spanning wordt steeds verder opgevoerd. De ongelukken gaan van kwaad tot erger. Ook hier ontwikkelt zich een mooi spanningsveld. Er is een kleine sub verhaallijn over Steffans broer en wat hij hen heeft aan gedaan. Dit zorgde voor een extra dimensie in het verhaal en de karakters. Het verhaal wordt vanuit Julia vertelt waardoor zij echt voor je gaat leven. Voor mijn smaak volgde de ontknoping wat snel, maar er was wel een onverwachte plottwist waardoor het verhaal interessant blijft. Het verhaal idee vind ik erg origineel. Ik heb genoten van dit spannende tussendoortje met een snufje kerst en zet de boeken van Tamara Geraeds op m'n TBR. Vakken van wraak is een grote aanrader voor iedereen die van thrillers en korte verhalen houdt.

Van de Verhalenfabriek ontving ik dit recensie-exemplaar. Hartelijk dank daar voor.

Meer recensies van Miranda6452