Leesvoer voor psychologen

Miriam 04 april 2020
Als psycholoog met weinig kennis en ervaring met autisme, vind ik dit een aanrader. Ook voor mijn vakgenoten. De diagnose autisme komt in dit boek tot leven. Bianca vertelt van binnenuit hoe zij als autist dingen beleeft, welke theorie over autisme volgens haar 'shit' is (Theory of Mind) en welke 'dé shit' is (Intense World-theorie, die uitgaat van overprikkeling). Ook haar hoofdstuk over 'autism mums' is een mooi pleidooi voor de gevoeligheid van autisten, en is tevens op een uiterst fijngevoelige manier beschreven. In dit boek laat zij haar empathisch vermogen zien, een eigenschap die autisten weinig of niet zouden hebben. Het is tevens een warme ode aan de uniciteit van ieder mens. En je gaat enorme sympathie krijgen voor de auteur en haar wedervaren.

Meer recensies van Miriam