Recensie Over bergen heen

Mirjam 06 september 2019
‘’Het was donker en de pijn was heviger geworden. Ik drukte op het lichtknopje van mijn horloge. Het was kwart voor vijf in de morgen. Er waren misschien zes uren verstreken sinds het neerstorten. Nog twee uur te gaan voordat het licht zou worden. Op deze hoogte misschien iets eerder. Maar ik was er niet zeker van dat ik nog een kwartier zou overleven in deze kou.’’

Als het vliegtuigje van Ben en Ashley in de Rockey Mountains neerstort begint er een moeilijke tijd vol kou, ijs, wind, sneeuw en wilde dieren. Ashley staat op het punt te trouwen en Ben is al vijftien jaar getrouwd. Dit levert mooie gesprekken op over het huwelijk en liefde.

Doordat Ben en Ashley niet heel veel meer te doen hebben dan praten krijg je een mooi inkijkje in hun leven en zijn de personages goed neergezet. Het boek is knap geschreven, als ik zou vertellen waarom zou ik te veel verklappen. Ook zitten er wat goede, onverwachte plottwists in. Echt spannend is het boek echter niet, je vraagt je natuurlijk wel af of ze het overleven, maar het mooiste van het boek zijn de gesprekken. Wat ik wel jammer vond is dat dat wat het boek zo krachtig maakte in de laatste vijf pagina’s onderuit werd gehaald.

Meer recensies van Mirjam