avontuur op een italiaans eiland

Merel probeert wat te leven met en in de natuur, het is een bewustwording en het zorgt voor mooie en nieuwe kansen. Zo trouwt haar vader opnieuw en dit op het eiland Elba. Ze wil er meer uit halen dan vakantie en gaat op zoek naar een
project waar ze als vrijwilliger even kan meedraaien. Maar niets verloopt zoals gepland en met haar stief broer en zus worden nieuwe avonturen gemaakt. Of deze allemaal goed uitvallen is een andere vraag.
Van Merel krijg je vanaf het begin een zeer duidelijk beeld, je krijgt enorm bewondering voor haar persoon en haar handelen. De andere personages zijn leuk, maar ik denk net te veel voor een novelle. Ze zijn net niet genoeg uitgewerkt of opgenomen in verhaallijn, waardoor het soms wat rommelig is. De opzet en idee van verhaallijn is leuk en met de nodige details beschreven, ook hier hadden meer woorden het verhaal nog meer tot zijn recht laten komen. Het schrijven van een novelle is niet simpel en zeker als het de eerste stappen zijn die je maakt als auteur, geeft het nog een extra moeilijkheids factor.
Eva Fransen heeft me zeker bekoord en de afwisseling van humor, drama en romantiek zat zeer goed.
Haar schrijfstijl en verhaallijn hebben me nieuwsgierig gemaakt naar meer van haar hand en ervaring zal deze auteur alleen maar laten groeien.
Een zomerse feelgood met boordevol avonturen op alle niveaus.

3 sterren

@missp_her_books_read