lentekriebels

Ivy is wat moedeloos, alleen en verdrietig, het verwacht overlijden van haar moeder komt toch altijd weer zo plots en definitief. Alex heeft al langer gevoelens voor Ivy en probeert op vriendschappelijke basis een steunpilaar voor haar te zijn. Ivy is hiervoor erg dankbaar, ze trekken vaker samen op, met gevolg dat een idee plots werkelijkheid wordt. Samen werken in een boekenwinkel. Toch hebben ze beide nog best wel wat te incasseren alsook te verwerken en kan hun (iets meer dan) vriendschap dit wel aan?
Sarah Bennet laat Mermaids Point weer mooi te leven komen. Klassieke Feelgood met een lach en een traan, vriendschap en dorps gemeenschap en jawel de pure romantiek.
Ze laat de twee hoofdpersonages zo mooi tot elkaar groeien, hun problemen verwerken en aanpakken die realistisch en treffend zijn. Hoe je vrienden kan kiezen, maar familie niet, vooroordelen en afgunst je kunnen nekken en afremmen en een eigenzinnige kat die weet waar & bij wie ze zich thuis voelt.
Sarah Bennet schrijft dit verhaal weer in mooie lange zinnen, feelgood mag niet te snel gaan, je moet het voelen en dat doet ze weer erg goed. Je wordt mee getrokken en opgezogen in het verhaal op een rustig tempo.
Wel raad ik aan om de reeks in volgorde te lezen, zo komen alle situaties en personages echt tot hun recht en worden linken duidelijk met de verhaallijnen in Mermaids Point.

3,5 ster

@missp_her_books_read