Onder surveillance

Keith is een veelzijdige man, maar ook één van uitersten. Hij komt uit een zeer vermogende familie en werkt ook als rechercheur, waardoor zijn omgeving vaak om de tuin wordt geleid.
Hierdoor begeeft hij zich regelmatig op verschillende plekken die niet aan zijn werk gelinkt kunnen worden. Zo komt hij op een benefiet avond de mooie Ava tegen. Alleen doet Ava zich anders voor dan wie ze echt is en laat ze zich ook gaan voor één nacht. Want daarna moeten en zullen hun wegen scheiden worden en zal er enkel met smacht kunnen terug gedacht worden aan die ene fantastische nacht samen.
Want wat Ava deed was fout, verboden maar het gaf haar juist in haar situatie dat sprankeltje licht en affectie.
Het derde verhaal in de reeks is best een pittige qua verhaallijn. Wees gewaarschuwd huiselijk geweld, onderdrukking en overspel komen naar voor. Deze onderwerpen zorgen voor een bepaalde geladenheid, vooroordelen en begrip die je als lezer continu zal moeten bijstellen. Dit heeft de auteur heel goed opgebouwd en uitgewerkt. Hierdoor kwamen de hoofdpersonages zo pakkend en onverbloemd naar voor.
De spanning was ook continu aanwezig van romantiek tot het criminele netwerk.
Danielle Carson laat hier duidelijk een schrijfgroei zien, de verhaallijn is zeer doordacht en gedetailleerd uitgeschreven en sleurt je echt mee diep het verhaal in.
De afwisseling van drama, steamy en emotionele diepgang op de juiste momenten in het verhaal weten te verwerken, zijn zeer juist tot treffend toegepast.
Hierdoor ontstond er een probleem: ik kon het echt niet weg leggen, ik wou steeds maar door lezen tot die laatste woorden van het verhaal van Keith en Ava.

4,5 sterren

@missp_her_books_read