Komt heftig binnen

Moirah 15 juni 2021
Heel actueel… wat gebeurt als we niet zorgzaam genoeg omgaan met de natuur. De Jongh beschrijft in haar graphic novel de verschrikkingen van de Grote Depressie en de verwoestijning van een enorm landbouw- gebied met alle gevolgen van dien. Met veel gevoel neemt ze de lezer mee op een reis naar de Dust Bowl waar we de stappen van de jonge fotograaf John volgen. Zijn ontmoeting met natuur en de bewoners zet hem aan het denken… en niet alleen hem… ook de lezer wordt aan het denken gezet. Het verhaal hakt erin, raakt diep en legt het verband met de huidige globale situatie. De illustraties zijn heel indrukwekkend en spreken voor zichzelf. Heb het niet uit de hand kunnen leggen totdat ik het hele verhaal had gelezen en bekeken. Het is een verhaal dat me bezig zal houden.

Meer recensies van Moirah