Heel Bijzonder

Moirah 10 april 2021
Vanaf de eerste bladzijdes wordt de lezer meegenomen op een avontuurlijke expeditie van een eenvoudige man die een doel voor ogen heeft. Hiervoor laat hij zijn dochter onder toezicht van haar tante thuis en vertrekt . Het is een bijzondere zoektocht, een bijzonder verhaal met weinig personages die allemaal gedetailleerd, geloofwaardig en evenwichtig beschreven worden. De lezer weet niet hoe het verhaal zal lopen en het roept gegarandeerd emoties op. Een novelle die makkelijk te lezen is en waar de wens ontstaat om door te gaan met lezen, waardoor de meeste lezer het boekje binnen no-time uit zullen hebben.
Boeiend, meeslepend en verfrissend anders.
Een punt van aandacht is wel het goedkope kaft en materiaal van de Engelse versie die ik heb gelezen (Granta Books). Hierdoor ligt het niet fijn in de handen en werd ik vaak onaangenaam afgeleid om de bladzijdes uit elkaar te drukken of mijn vingers te moeten ontspannen en werd mijn aandacht voor het verhaal regelmatig onderbroken.
Beter om hier voor het e-book te kiezen.

Meer recensies van Moirah