En mooie vuurpijl die zijn pracht niet mag laten zien.

Moirah 24 mei 2021
Na het eerste deel dacht ik dat het één van mijn meest favoriete boeken zou kunnen worden. Helaas ontwikkelde het zich niet zo als verwacht. Je zou denken dat iemand die 300 jaar lang deel uitgemaakt heeft van de geschiedenis en zekere persoonlijke ontwikkeling laat zien, aanzien alles mooie en verschrikkelijke dat diegene zeker heeft gezien... niet zo Addie LaRue.... ze blijft steeds dezelfde. Het verhaal focust op de relatie tussen haar en Luc en hier krijgt de lezer een 'groundhog day-ervaring'... met kleine variaties is het steeds hetzelfde. Hierdoor wordt het lezen vermoeiend.
Wat was het boeiend geweest om over de avonturen te lezen die ze tijdens de Franse Revolutie, Belle Epoche en de twee wereldoorlogen heeft beleefd... om maar wat te noemen. Maar al deze interessante momenten laat de schrijver onbenut. Te veel historische recherche?
Jammer, maar het is nog steeds een vermakelijk boek.

Meer recensies van Moirah