Jammer, niet zo goed als Meesterwerk

moonfran 19 februari 2020
Helaas niet zo goed als het schitterende debuut "Meesterwerk". Dus wederom voor mij De vloek van het 2e boek.

Pas op blz. 240 komt er wat vaart en actie en wordt het spannend.
Er zitten mij te veel onzinnigheden in het verhaal.
Zoals het hele Neonazi gebeuren, dat kan je net zo goed overslaan, want het heeft er helemaal niks mee te maken, behalve paginavulling.
Ook merkte ik wat ongeloofwaardigheden bij de karakter ontwikkeling van Lotte en Viljar.
Ik vond haar in dit deel irritant en zeer onprofessioneel. Waar is de super speurder gebleven??
Net als het karakter van Viljar die ineens een onnozele ouder is geworden. Alexander is een onopgevoede, rete irritante, criminele zoon. Waar is de top journalist gebleven??
Het laatste deel van het boek gaat in verhouding met de rest weer te snel.
Het nawoord van de auteur leert mij dat hij nog niet weet hoe hij e.e.a. moet gaan oplossen in het volgende, en afsluitende, deel.
Ik heb er echter niet meer zo heel veel vertrouwen in.

Meer recensies van moonfran