had er iets meer van verwacht

moonfran 04 augustus 2020
3/5
Een spannend en intrigerend begin. dan is er een sprong van 15 jaar in tijd waar van alles is gebeurd, maar dit wordt niet uitgewerkt. Alleen af en toe genoemd. Dat vond ik wel een manco. Ik heb het gevoel dat daardoor het personage van Kate wat vlak blijft, alsmede haar huidige omstandigheden en relaties met andere mensen. Ik mis gewoon info....
Wat blijft is een ietwat clichématig personage (alcoholisme), dat heb ik al x keer gelezen en is dus niet zo origineel. Halverwege het boek is het wat langdradig. Er gebeurd niet bijzonder veel en de spanning is minimaal. De assistent Tristan is een leuke aanvulling, al blijft ook zijn personage vlak en wat onbekend. De schrijfstijl is prettig met korte hoofdstukken en het leest snel weg.
Dan wil ik nog even het slotstuk benoemen: dat vond ik lachwekkend ongeloofwaardig, en Bryndza onwaardig.
MacGyver meets silence of the lambs meets the A-team, zoiets.
Het is absoluut geen slecht boek, laat ik dat vooral zeggen, alleen is het niet Bryndza's beste.
Ik hoop ontzettend dat het volgende deel iets meer body krijgt en een betere dosering

Meer recensies van moonfran