degelijk boek alleen niet zo verrassend

moonfran 13 december 2019
3,5/5
Het is een prettig lezend boek, met een fijne schrijfstijl. Best lange hoofdstukken.
Wat ik enorm jammer vond is dat de dader vanaf blz. 1 al bekend is, inclusief naam en zijn baan.
Er bleef dus niets over voor mij om te puzzelen, raden of te fantaseren.
Het verschilt niet van alle andere al bestaande politie procedure thrillers (seriemoordenaar, rechercheteam, 1 rotte appel in team, hints vanuit dader naar team, opbloeiende romance tussen hoofdkarakters? etc)

Het karakter van D.I. Callanach veranderd na de eerste 2 hoofdstukken. Eerst wordt hij neergezet als enorme hork, maar daar is na de eerste paar hoofdstukken geen sprake meer van en is hij een man met (soms wat)humor en gevoelens.
De martelpraktijken van de dader, daar was ik op een gegeven moment wel een beetje klaar mee. Werd wat herhalend en het was niet meer verrassend.
Het einde vond ik wat al te veel soap (of YA of feelgood) en niet passen bij rest van het boek, dat toch redelijk veel lugubere stukken bevat.

Al met al, toch een redelijk boek, maar voor mij niet de sterrenknaller van het jaar 2019

Meer recensies van moonfran