Een whodunit, welke je niet wilt missen!

Moon Kager 04 februari 2020
Het zal je maar gebeuren, je komt terug van een paar weken wandelen op het Pieter pad en dan blijkt dat je tante en oom zijn overleden. Dit overkomt Teus, bij thuiskomst vindt hij de krant met de rouwadvertentie van zijn tante. Alle alarmbellen gaan af bij de jongeman, dit is niets voor zijn tante en wat is er gebeurt, waarom heeft niemand contact met hem opgenomen? Teus laat het er niet bij zitten en gaat op onderzoek uit!

Een misdaadverhaal geïnspireerd op een opvallende Rouwadvertentie

Bertina Mulder schreef in 2016 haar debuut een roman, Wisselwerking, in 2018 verscheen haar psychologische thriller De rode magneet een verhaal over de bemande missie naar Mars, en dan komt zij nu met een echte whodunit, wat uitermate goed bij haar past kan ik beamen na het dichtslaan van De Veluwse verdwijning. Bertina neemt je mee naar de Veluwe waar ze heel overtuigend de sfeerimpressie neerzet. Door de manier waarop zij de omgeving beschrijft kost het de lezer weinig moeite om zich in het Veluwse landschap te wanen. Mulder schrijft vlot, en plezierig, het intrigerende idee, van de mysterieuze rouwadvertentie zal de lezer op scherp zetten. Mij in ieder geval wel, het maakte mij nieuwsgierig en er ontsproten meteen allerlei complotten in mijn hoofd. Hierdoor kon ik het boek niet meer loslaten en bleef ik lezen.

“Een Pageturner, met onverwachte wendingen”

‘Het zal je maar gebeuren’ dit is iets wat steeds door mijn hoofd bleef sluimeren, de inspiratie van Bertina is echt uniek gevonden, en de uitwerking hiervan is zeker niet teleurstellend, want Mulder zal je met haar verhaal, van het begin tot het einde weten te vermaken. Op een zeer originele manier heeft zij de rouwadvertentie verwerkt in een spannend en meeslepend misdaadverhaal, ook de karakters zijn zeer overtuigend neergezet, je krijgt een duidelijk beeld van hun karakter en hun persoonlijkheid, gelukkig hoef je niet van iedereen te houden, maar Teus heeft al snel een warm plekje in mijn hart.

“Laat je verleiden, dit boek wil je niet missen”

Ik ga verder ook niet te veel weggeven want je moet het gewoon zelf ondervinden, je zult spijt krijgen als je dit boek niet toevoegt aan je Nog Te Lezen Lijst, Bertina Mulder heeft mij al driemaal weten te verrassen, zijn verdiend die kans. Laat je verrassen, reis af naar de mooie Veluwe, waar niet alles is wat het lijkt, en je vertrouwen……. Dat wordt er danig op de proef gesteld, maar zal je zeker ook ontroeren ik sloeg dit boek dicht met een traan in mijn ogen..

Meer recensies van Moon Kager