“Naast Liese Meerhout hebben Alex Berger en Sara Cavani nu ook mijn hart gestolen, dit smaakt naar meer

Moon Kager 13 oktober 2020
Coppers geeft thrillers iets liefs, maar ook iets ongrijpbaars en veel spanning
Na het lezen van Val het oorspronkelijk tweede deel in de serie over Berger en Cavani heeft uitgeverij Manteau besloten De Zaak Margritte opnieuw uit te geven. De zaak Margritte verscheen eerder in 2017 en nu dan in navolging van Val, nogmaals met een nieuw jasje. Moest ik in Val even wennen aan de nieuwe karkaters van Coppers zijn hand, nu was ik vooral heel nieuwsgierig naar het verhaal van Alex Berger, in De zaak Margritte, komt het verlies van Berger aan het licht en zal je het karakter beter begrijpen. Ik raad je aan om eerst dit boek te lezen en daarna Val. Deze serie zal herkenbaar zijn door de doortastende, indrukwekkende en ook lieve schrijfstijl van Coppers. Het is de auteur zelf die je tussen de regels door herkent en proeft.
Geen Meerhout, maar net zo intrigerend!
In De zaak Margritte, leer je vooral Alex Berger beter kennen, Sara Cavani heeft in dit boek een bijrol, is zij in Val meer aanwezig, in dit deel heeft zij de rol van underdog ten opzichte van Berger en dat is goed ook, want je moet Berger zijn verlies, verdriet en onmacht kunnen begrijpen wil je deze serie in je hart toe laten. Natuurlijk is het geen Liese Meerhout, maar ook Berger en Cavani heb ik zeker na het lezen van dit deel in mijn hart gesloten. Hopelijk gaat Coppers met beide series verder, want zijn schrijfstijl is iets waar je wel van moet gaan houden. Ook in deze thriller weet hij de lezer in zijn macht te houden, het is hier niet zodanig de spanning van wie de dader is, maar vooral hoe overleeft Alex Berger dit verhaal…
Coppers is één van mijn favorieten, hij blijft voor mij onbetwist de Vlaamse Thriller koning en zal zijn plaatsje nog lang niet hoeven afstaan, als hij maar zijn eigen unieke stempel blijft drukken op de karakters en de verhaallijnen. Vergelijk Coppers met een Baldacci ze zijn uniek en enig in hun soort. Ik kan niet wachten op nog een Cavani en Berger verhaallijn, zeker nu ik meer weet van het verleden. Ik ga ervan uit dat deze twee karakters ook de harten van de echte Coppers fan weet te raken.

Meer recensies van Moon Kager