“Laat je mee zuigen het verhaal geniet van de zinnen en de sfeer.”

Moon Kager 13 oktober 2020
Nieuwsgierig

De Engelse Catherine Steadman is bekend van het witte doek, de actrice is in meerdere films te zien, maar bezit naast het acteren ook een pittige pen, haar debuut De Duik werd goed ontvangen in Nederland. Nu haar tweede thriller, Mr Nobody, Steadman neemt je mee naar het Engelse Holkman Beach, waar een onbekende man is aangespoeld, wat niet alleen de bewoners van dat plaatsje bezighoudt, ook als lezer ben je meteen nieuwsgierig en word je het boek ingetrokken. Wat mij meteen opvalt is de prachtige schrijfstijl, wat een mooie woordkeuze en zinsopbouw, de gehele setting verschijnt als vanzelf op je netvlies dit geeft deze thriller, een lichte romantische insteek. Een thriller is het zeker, er hangt mysterie en je wordt met de minuut nieuwsgieriger naar het hoe, het waarom en het wat is er allemaal aan de hand daar! Door de vlotte leesflow vlieg je door het boek, het zal je totaal geen moeite kosten om geboeid te blijven, daar zorgt Steadman wel voor. Het is mijn eerste kennismaking met deze Engelse auteur maar De Duik komt zeker op mijn Nog Te Lezen lijstje, want ik ben enorm onder de indruk van deze heerlijke schrijfstijl en de sterk opgebouwde spanningsboog.

Heerlijke setting

Catherine Steadman heeft je aan het begin tot het einde in haar greep, en zelfs wanneer de puzzelstukjes in elkaar vallen weet zij deze aandacht vast te houden, de enigszins wat afgeraffelde laatste bladzijdes doen het boek geen kwaad, Steadman heeft mij overtuigd van haar kunnen. Mr Nobody is voor mij een dikke Mustread, en zal zeker niet misstaan tussen het rijtje met favorieten van 2020, mede door de opbouw van het verhaal als wel de mooie zinsopbouw en de manier waarop Steadman je laat meegenieten van het Engelse landschap en de sfeerimpressie die dit boek bevat. Het bevat alle ingrediënten voor heerlijke leesmomenten.

Meer recensies van Moon Kager