“Tranen over mijn wangen, meegevoerd door emoties en leesgenot, wat een climax”

Moon Kager 13 oktober 2020
“Muna Shehadi laat zich van haar beste kant zien, de cirkel is rond, wat een einde, wauw”
De trilogie van Muna Shehadi, De Drie Dochters, moet je niet los willen lezen, wanneer je de boeken oppakt word je empathie opgewekt, de drie zussen zijn stuk voor stuk dames waar je om gaat geven, zeker naarmate je de verhaallijn volgt. Wat een fijne schrijfstijl heeft deze Amerikaanse auteur, de boeken zijn een must voor de fans van Lucinda Riley en doen zeker niet onder voor de zeven zussen serie. Shehadi neemt je mee naar, daar waar het in het eerste deel begon, naar Maine, de idyllische sfeerbeschrijving doet menig fans van romantische verhalen smelten. Met Olivia`s Geheim maakt Shehadi het plaatje compleet, wat een heerlijk staartje aan een meeslepend verhaal vol intriges en geheimen.
Olivia`s Geheim maakt de cirkel rond en persoonlijk vind ik dit het mooiste deel, mede omdat alles samen komt, alles valt in elkaar en het verhaal van de oudste dochter Olivia is zo ontroerend dat ik menig traantje heb weg gepinkt, zeker aan het einde kon ik het niet drooghouden. De mooi beschreven omgeving van Maine, geeft een heerlijk gevoel tijdens het lezen, maar ook de personages zijn indrukwekkend, je gaat om ze geven en je gaat ze verafschuwen, Muna Shehadi heeft een indrukwekkende schrijfstijl, die je laat genieten en laat meevoeren in de sfeer en op emoties, stoppen bleek een no go en ik raad iedereen aan die de zeven zussen serie heeft verslonden ook deze serie op te pakken, je wordt zeker niet teleurgesteld. Het is een heerlijke aanvulling op je nog te lezen lijst. Begin lekker bij deel 1 Rosalinds leugen daarna als vanzelf versmelt je met Eve`s waarheid en het staartje zal je ontroeren.
Leesgenot pur sang 5 *****
Lieve leesgroet Moon Kager