Moon Kager 13 oktober 2020
Tussen de leugens is de tweede thriller van Michelle Adams, de uit Engeland afkomstige auteur debuteerde in 2017 met Mijn Zus. Tussen de leugens bevat een herkenbare thriller setting, de hoofdpersonage is haar geheugen kwijt na een ongeval, toch weet Adams zich te onderscheiden door het hoge mysterie gehalte in het boek, je kunt Michelle Adams vergelijken met Clare Mackintosh, zij hebben dezelfde opbouw van een thriller, met het verrassingseffect en de onverwachte wendingen. Tussen de Leugens is omhult in een dikke mist van geheimzinnigheid waardoor je blijft lezen, als lezer word je het boek als waren in gezogen, steeds mee raak je in de ban van de interessante personages, welke geen van allen betrouwbaar lijken te zijn. Het kan alle kanten op gaan, dit gegeven weet Adams sterk uit te werken, tot het einde aan toe kunnen de complottheorieën nog veranderen, gaandeweg zal je wel een idee krijgen, maar dan nog ben je nergens zeker van. Het is echt een heel fijne thriller waarbij je op scherp staat, je vertrouwen op de proef wordt gesteld en het bied je hele fijne leesuren. Michelle Adams heeft mij persoonlijk weten te overtuigen van haar kunnen, zij weet een mooie psychologische puzzel neer te leggen voor de lezer, een heerlijk schouwspel wat alle kanten op kan gaan.
Een aanrader voor de liefhebbers van een vlot psychologisch verhaal, geen lugubere thriller maar een verhaal dat goed in elkaar steekt en de lezer op scherp zet.

Meer recensies van Moon Kager