Hartverwarmende feelgood met een boodschap

M.Opheliac 28 mei 2023
Italië doet het altijd goed in feelgood en auteur Vivian van Leeuwen maakt hier naarstig gebruik van. De lezer kan zich onderdompelen in de verleidelijke wereld van pasta, fresco’s, gelato en zeer charmante Italianen. Hoofdpersonage Carlijn is gewend om haar leven tot op de puntjes toe te plannen maar dit blijkt evengoed ook haar grootste vijand te zij . Mooi hierbij is dat Vivian kiest voor een niet allerdaags personage met uitdagingen. Dit maakt de bewustwording hiervan groter maar voelt ook meer en meer als een echt verhaal. Elk mens heeft zijn gebreken, zowel lichamelijk als geestelijk en dit maakt dat je je gemakkelijk in personages kan inleven. Het fenomeen instagram boyfriend was mij onbekend en ik vind het erg leuk om via deze weg met dit fenomeen kennis te maken. De spanning die oploopt tussen de hoofdpersonages is sterk en overtuigend opgebouwd en mooi dat de auteur hierin niet de makkelijkste weg maar wel gevoelsmatig de meest juiste en overtuigende weg heeft gekozen. De combinatie van de Italiaanse sfeer, het leven van alle dag, liefde en fijne hoofdpersonages levert een heerlijke feelgood op om bij weg te dromen!

Meer recensies van M.Opheliac