Adembenemend mooi verhaal in een prachtige verpakking!!

M.Opheliac 06 februari 2020
De prachtige kleurige en bijna mythologisch omslag trok mij gelijk al aan. In dit meer dan 400 bladzijden tellende boek leren we balletdanseres Clara kennen die naast vechtend vooe haar droom ook eenzaam is. Via een wel heel bijzondere muur leert ze de verminkte Jonah kennen. Juist het verlangen, pijn en drang van deze twee mooie mensen kan de lezer niet anders dan raken. Het is hierin heel mooi om te zien hoe Mia Sheridan de pijn van twee jonge mensen kan beschrijven en hoe ze hierin nader tot elkaar komen. Het karakter van Jonah maakt het meeste indruk omdat je lang in het duister tast van wat er precies met hem gebeurd is. Dit zorgt voor een bepaalde spanning in het verhaal. Jonah zit hierbij ook het meest complex in elkaar en je kunt als lezer hierdoor moeilijk hoogte van hem krijgen. Het masker dat hij bijvoorbeeld draagt, is een mooie verwijzing naar The Phantom of the Opera. Mooi hierbij is dat door het verhaal een tragische liefdesgeschiedenis zit, maar daarbij ook diverse ‘magische’ elementen, zoals een vloek en een huilende muur. Al deze zaken maken De Wensmuur tot een heel mooi, driedimensionaal en emotioneel boek, waarbij de toegankelijke schrijfstijl ervoor zorgt dat je gemakkelijk in het verhaal zit. Aanrader!

Meer recensies van M.Opheliac