Feelgood met een originele verhaallijn

nadiehiwana 29 februari 2024
In dit verhaal volgen we Nora. Nora is een scriptschrijfster van zoetsappige romantische films. Wanneer haar huwelijk eindigt, besluit ze daar een script over te schrijven. Dit script wordt verfilmd (waarvan deels in Nora’s tuinhuis) en niemand minder dan de knappe Leo Vance zal in deze film Nora’s ex spelen. Wanneer Leo haar vervolgens vraagt of hij een week in haar tuinhuis mag verblijven voor 1.000 dollar per dag, verandert alles.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het boek een beetje vreemd op gang vond komen. Je werd eigenlijk het verhaal meteen ingeduwd. Normaal gesproken vind ik dat niet zo erg, maar het duurde even voordat ik de smaak te pakken had. Ook de manier waarop het boek vertaald was, had ik even moeite mee. Vertaal hug gewoon naar knuffel, jongens, niemand zegt hug.

Maar goed, het verhaal: de verhaallijn vind ik heel origineel! Ik denk niet dat ik eerder over deze setting heb gelezen. Toen ik eenmaal in het verhaal zat genoot ik onwijs van de karakters en van de setting. Vooral Bernadette heeft echt mijn hart, ik vond haar zo cute!

Dit boek was een heerlijk feelgoodverhaal met vleugjes uit de Amerikaanse filmwereld. Het verhaal krijgt van mij 3 sterren. Misschien voelde ik me nog te jong voor het verhaal (het hoofdpersonage had 2 kinderen, mij nog niet gezien), maar ik zou hem zeker aanraden mocht je houden van heerlijke feelgoodverhalen.

Met dank aan A.W. Bruna voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van nadiehiwana