Intrigerend

Nanesa 15 juni 2022 Auteur
Laatst nam ik deel aan de winactie van Johan Klein Haneveld. Het denkende woud viel niet zo lang geleden in de brievenbus en ik genoot van het verhaal.
Mijn leeservaring van ‘het denkende woud’ van Johan Klein Haneveld.
Enkele dagen nadat ik mijn gewonnen boek in de brievenbus vond, ben ik beginnen lezen. Het eerste wat in het oog sprong, was de cover met de speciale vrucht. Heel mooi gedaan.
Het verhaal kon me onmiddellijk boeien door de spanning die in de eerste zinnen naar voor gebracht wordt. Je wordt dan ook direct in het verhaal gezogen.
Die spanning blijft lange tijd behouden, wordt stilaan afgebouwd en uiteindelijk terug opgebouwd.
Over het algemeen vind ik het boek heel aangenaam lezen. Het thema dat in het verhaal naar voren gebracht wordt, is duidelijk. Persoonlijk vind ik het ook wel belangrijk dat dit thema in (jeugd-)boeken terugkomt.
Het wordt op zo’n manier in het verhaal verwerkt dat het mij echt niet moraliserend overkomt. Het woud en hoe de auteur dit beschreef, intrigeerde mij het meest. Daarnaast vond ik de tegenstelling tussen de wereld van het woud en de wereld daarbuiten goed naar voren gebracht.
De karakters van de hoofdpersonages zijn mooi uitgewerkt. Hier en daar kon het verhaal misschien ietsje meer diepgang gebruiken, maar ik vond het een heel fijn boek om te lezen.
Zeker een aanrader!

Meer recensies van Nanesa