aanrader

Nanesa 11 oktober 2021 Auteur
Goh... ik heb dit boek toch even moeten laten bezinken voor ik neer kon schrijven wat ik ervan vond.
Eerst en vooral vond ik het spijtig dat ik hem als ebook had gelezen. Het is zo’n boek waar je af en toe nog eens doorheen wil kunnen bladeren. Met een ebook zal dat niet hetzelfde gevoel met zich meebrengen. Dus dit boek komt nog ooit in mijn kast te staan.
Ik denk dat het verhaal mij heel erg aansprak en aangreep omdat ik erg gevoelig ben voor het welzijn van kinderen. Dagelijks werk ik met kleuters en ben ik alert voor signalen binnen de gezinssituatie. Ik moet zeggen dat mijn haren dus ook vaak omhoog gingen staan bij het lezen dit verhaal.
Wat had ik enorm veel bewondering voor de kinderen. Vooral voor de oudste dochter. Wat een verantwoordelijkheidsgevoel dat kind had op zulke jonge leeftijd. Hoe zij voor haar zusje en haar moeder zorgde. Heel knap. Zij was de lijm die dat gezin samenhield.
De moeder daarentegen, had ik liever eens goed door elkaar willen schudden. ‘Wordt wakker uit je roes’ wilde ik tegen haar zeggen of misschien wel roepen. Maar alcohol is nu eenmaal een vies beestje zodra je niet meer zonder kan. Ik was al blij dat de moeder niet agressief werd van de drank, dan was het een heel ander verhaal geweest.
In ieder geval: dit is een boek dat de moeite waard is om te lezen.
Ik raad het dan ook aan iedereen aan.

Meer recensies van Nanesa