De kleuren van schaduw

proudbookjunkie 24 augustus 2020
Vier maanden na de gebeurtenissen uit het eerste deel heeft Kell zijn rust nog steeds niet gevonden en het feit dat hij met een levensband gebonden zit aan Rhy maakt het er ook niet makkelijk op. De element spelen moeten voor een afleiding zorgen, maar gebeurd dit ook?

In dit boek volg je tot aan de laatste hoofdstukken drie aparte verhaallijnen die van Kell, die van Lila (Delilah) en die van de nieuwe koning van wit Londen. In de laatste hoofdstukken worden de 3 lijnen tot 1 lijn verweven wat zorgt voor een cliffhanger waardoor je niets liever wilt dan gelijk door lezen in het derde deel.

Kell en Lila hebben een grote ontwikkeling qua persoonlijkheid gekregen in de vier maanden na de gebeurtenissen van deel 1. Rhy speelde in het laatste stuk van deel 1 een redelijke rol in het verhaal en ik was benieuwd of zijn rol dit deel ook gebruikt zou worden. En ja dat werd hij! Je krijgt nu ook zijn kant van het verhaal te zien en dat brengt wat aangename verassingen naar boven die ik niet had zien aankomen.

De schrijfstijl van V.E. Schwab is beeldend en boeiend. Hierdoor wil je blijven lezen en kan je gewoon niet anders dan verlangen naar meer van deze schrijfster.

Meer recensies van proudbookjunkie