Klavers, Edelweiss & Sachertorte

proudbookjunkie 16 februari 2022
Als Viola en Jochem elkaar ontmoeten beseffen ze dat er iets bijzonders gebeurd is, maar dan wordt Jochem op een heftige manier herinnerd aan een ex-geliefde.
Dit zet niet alleen hun relatie op scherp, maar zorgt ook voor een onthulling in het leven van Viola. Viola beseft dat familie niet altijd uit bloedverwanten hoeft te bestaan, maar ze gaat toch op zoek naar haar roots. Ze komt hierdoor terecht in Oostenrijk en Ierland, maar haar zoektocht brengt haar ook dichter naar de mensen toe die haar dierbaar zijn. Zal Viola haar roots kunnen vinden?

Marieke Douwes-Fransz is met dit boek gedebuteerd en ze heeft met haar fijne schrijfstijl een feelgood verhaal neergezet. Het verhaal ging naar mijn idee soms wel te snel, waardoor niet alle dingen even goed uitgewerkt werden of niet echt realistisch overkwamen.

Viola is een vrouw die op zoek is naar haar oorsprong als ze erachter komt dat haar familie anders in elkaar zit dan ze altijd heeft gedacht. Ze is hierbij erg gericht op wat voor haar goed voelt en houdt weinig rekening met andere daarin. Gelukkig heeft ze een zus die haar met beide benen en op de grond houdt en die haar af en toe de waarheid verteld.

Het verhaal had van mij wel langer mogen zijn, waardoor er meer ruimte is om dingen niet zo gehaast over te laten komen. Ik vond het een goede eerste ervaring, ondanks de minpuntjes, en kijk ik uit naar een volgend boek van deze schrijfster.

Meer recensies van proudbookjunkie