The Diabolic

proudbookjunkie 11 juni 2020
In dit boek volg je het verhaal van Nemesis en Sidonia. Nemesis is een Diabolic een monster dat is gemaakt om iemand te dienen en te beschermen met haar leven. De vader van Sidonia is het niet eens met de regels van de keizer en gaat daar tegenin met als gevolg dat Sidonia ter verantwoording bij de keizer moet komen, maar in plaats van Sidonia wordt Nemesis gestuurd.

Nemesis is een apart personage die zich in een rol moet plaatsen waar ze totaal niet in past. Ze is gemaakt om de vijanden van Sidonia te doden, maar in plaats daarvan moet ze Sidonia spelen en dat ten alle tijden in haar achterhoofd houden in een web van politieke spelletjes.

Hoewel het een uniek verhaal concept is miste ik hier en daar toch net wat dingetjes om het verhaal in het begin al te kunnen begrijpen. Het heeft bij mij dan ook even geduurd voor ik in het verhaal zat en beetje bij beetje de puntjes die ik in het begin niet meteen begreep begon te begrijpen. Als je eenmaal in het verhaal zit ben je er ook zo doorheen door de spanning die in het verhaal zit.

Ik ben nieuwsgierig wat deel twee nog gaat brengen en wat de gevolgen zijn van de acties die in dit deel zaten.

Meer recensies van proudbookjunkie