Klasse

Het zou een perfecte Amerikaanse film kunnen zijn. Misschien bestaat hij zelfs al, maar in elk geval. Film waardig.
Een jonge vrouw met zoontje krijgt en erfenis van haar ex-man. Maar niets is wat het lijkt. Als ze begint de graven in zijn verleden in het dorpje waar ze vroeger gewoond heeft komen oude verhalen naar boven. Verhalen die ze misschien in haar verleden liever geweten had. Dan had ze nu sneller beseft waar het fout liep, wie de persoon was die haar achtervolgde, de stuipen op het lijf jaagt, haar hond kidnapt om uiteindelijk toe te slaan met zaken die fataal aflopen.
De spanning zit er goed in, tot de laatste 30 pagina's heb je geen besef (ik toch niet) wie het uiteindelijk is die roet in het eten strooit.
De laatste 10 pagina's vond ik dat er dan weer 20 mochten zijn, want het verhaal was ten "einde" maar er had nog een sloteinde mogen zijn. En stiekem had ik gehoopt dat Parker langer was blijven hangen bij Amanda. ;-)
Aanrader!

Meer recensies van nathalie-van-samang