Top debuut- Voor het oog van de camera ben je nooit alleen...

Als ze geselecteerd wordt voor een gloednieuw datingprogramma grijpt Lucy de kans met beide handen aan. Dit is het moment voor een nieuwe wending in haar leven. Haar werk is monotoon, ze woont nog steeds samen met haar twee beste vrienden en haar liefdesleven is sinds haar ex Jonas al net zo enerverend en volwassen als haar woonsituatie. Ze is klaar voor avontuur én een nieuwe liefde.

De opzet van het datingprogramma? Daten in doodsangst. Kandidaten worden geconfronteerd met hun grootste angsten, in de verwachting dat die angsten sneller verliefde gevoelens aanwakkeren. Maar nog voordat Lucy mee kan doen aan Angsteiland krijgt ze onheilspellende berichten van een mysterieuze boodschapper. En als ze arriveert in het resort waar het programma wordt opgenomen, blijkt al snel dat ze onvrijwillig deelneemt aan een gemeen spel. Een spel met een dodelijke afloop. Strijdt Lucy om de liefde, of om haar leven?

Review - Blogtour

Via Instagram leerde ik deze nieuw jonge auteur kennen, zijn eerste boek kwam uit en door alleen de cover en de titel te zien was ik enorm benieuwd naar zijn boek. Aangenaam verrast was ik dan ook dat ik mee mocht doen met de blogtour van zijn boek. Een boek leren ontdekken samen met een ander select groepje lezers alvorens een boek effectief uitgebracht is, voelt echt wel als een première meemaken.

Het boek is geschreven vanuit verschillende personages, je hebt Lucy het hoofdpersonage die op zoek is naar een nieuwe liefde maar na wat vervelende situaties in het verleden, stond "liefde" maar op een laag pitje. Tot Zoë, één van haar roommates haar ingeschreven had voor een nieuw datingprogramma "Angsteiland". Door samen met andere deelnemers angst te doorstaan, bestaat de kans dat je daardoor dichter naar elkaar toe groeit en zo de liefde vind voor elkaar. Creepy right? Tijdens het lezen kreeg ik echt wel flashbacks naar films als "Saw en Escape room". Als je me zover krijgt dan ben je echt wel goed bezig wat betreft de nodige spanning in het boek.

De week voor het datingprogramma kreeg Lucy wel allerlei berichten die haar waarschuwde en zeiden van niet mee te doen met het programma. Ook haar andere roommate Nick vond het geen verstandige beslissing om hieraan mee te doen. Hij probeerde dan ook meerdere pogingen te doen om Lucy te behoeden voor wat komen gaat.

Maar de laatste week ging zo snel voorbij dat Lucy om half 5 op zaterdagochtend uit haar bed gehaald werd en ontvoerd werd door een paar straffe - vermomde personages en zo richting Angsteiland gebracht werd. Maar alsof het programma Angsteiland nog niet voor genoeg spanning zorgde was het wel 1 persoon die voor nog meer spanning zorgde. Niet alles liep erg smooth op de set en het ging over in extremen die zelfs de producer te ver vond gaan.

Het boek heeft een zeer aangename opbouw, de eerste tientallen pagina's gaan over het dagdagelijkse leven van de personages. Tussendoor krijg je ook krantenartikelen te lezen van uit het archief van de politie, zodat je beseft dat het toch al goed fout gaat lopen. Maar verder komt de spanning op een rustige maar nieuwsgierige manier naar boven. Vanaf het moment dat Lucy samen met de andere kandidaten aangekomen is op het "eiland" gaat het boek in een stroomversnelling en voor je het goed en wel beseft ben je op het einde. Ik ga hier geen spoilers geven, hoewel het kriebelt om meer te vertellen maar ik ga het je zelf laten ontdekken.

Angsteiland is heel vlot geschreven en je kan het eens je begonnen bent dan ook niet wegleggen, binnen een record tijd had ik dit boek dan ook al uit. Persoonlijk vond ik dat het einde (niet de epiloog) wat meer uitgeschreven mocht worden. Maar ja details toch? ;-)
Het is al lang geleden dat ik nog eens een boek gelezen had dat van mij de 5***** sterren kreeg! But here it is.

Meer recensies van nathalie-van-samang