Groot gevaar!

Als Marissa 19 is valt ze voor de charmante Rik. Rik is een populaire jongen die vol zelfvertrouwen zit. De wereld lijkt aan zijn voeten te liggen. Naar buiten toe lijken ze de perfecte relatie te hebben, maar achter gesloten deuren laat Rik zijn ware gezicht zien. Rik is enorm veeleisend, heel bazig en alles moet gaan zoals hij het wil. Buiten dat is hij heel manipulatief en weet altijd alles en iedereen naar zijn hand te zetten. Als bij Marissa de twijfel over hun relatie toeslaat is het al te laat. Marissa blijkt zwanger te zijn en een uitweg lijkt verder weg dan ooit. Ze besluit omwille van haar ongeboren kindje vol te houden en er het beste van te maken.

Review

Het is een thriller, gebaseerd op waargebeurde feiten. Als dit in een boek staat moet ik altijd een keer extra stilstaan bij de dingen die er gebeuren.
Marissa is een jonge dame op zoek naar liefde, liefde die ze thuis niet echt krijgt.
Tot ze na een stukgelopen relatie in contact komt met Rik, iemand waar ze eerst niet van moet weten want hij heeft nogal last van haantjesgedrag en links en rechts verneemt ze met welke "zaakjes" hij bezig is. Maar toch heeft Rik alleen maar aandacht voor Marissa en besluit ze op een dag het toch een kans te geven. De eerste periode gaat prima, ze krijgt veel liefde, hij loopt met haar te stoefen, als zijn ze op haar thuisfront geen fan van Rik en waarschuwen ze haar om er zo snel mogelijk bij te vertrekken.
Maar dat heeft een averechts effect op Marissa. Het gat tussen haar ouders en haar wordt maar groter en groter. Tot ze op een dag volledig afhankelijk is van Rik, hij heeft geen stabiele woonomgeving, verzwijgt zaken voor Marissa (zoals wie betaald de huur eigenlijk?). En op de koop toe moet ze letterlijk de klappen opvangen als Rik maar weer eens vindt dat ze iets verkeerd gedaan heeft. Dan is Marissa zwanger en hoopt ze dat ook de afstand tussen haar en haar liefde kleiner wordt, maar niets is minder waar. Zelfs het geslacht van de baby is een dooddoener...

Schrijnend verhaal, spanning ten top en als je denkt, dit kan niet meer erger of nu komt er een einde aan, krijg je opnieuw de rillingen van wat Marissa moet ondergaan.
Ook laat het boek nog maar eens zien dat er op vlak van maatschappelijke hulpverlening toch heel wat steken vallen als het over hulp gaat naar de "juiste" persoon, in plaats van die persoon te straffen die hulp vraagt?!

In elk geval ik vind het een straf geschreven thriller van Angela!
Je hebt een hele weg afgelegd, maar de passie van het schrijven voel je als lezers, topper Angela.

Meer recensies van nathalie-van-samang