Ijskoude thriller

nathieleest 06 juni 2023
Dit is in ieder geval geen thriller waarbij aan het eind toch nog alles goed komt. Je kunt het meer een horror thriller met gruwelijk spannende hoofdstukken noemen.

In dit verhaal lopen drie bijzondere verhaallijnen door elkaar heen waarbij de kou en de sneeuw een belangrijke rol spelen.
Een gekantelde bus vol studenten die vast zitten in de sneeuw en er met geen mogelijkheid uit komen. De wereld leeft in een tijd van besmetting en er zijn helaas ook zieke studenten aan boord.
Dan is er een gestrande kabelbaan die vast zit en waarbij de inzittenden uit een verdoving komen. Wat is er gebeurd en waarom zijn ze allemaal verdoofd en zitten ze nu hier vast? Zitten er hier ook besmette personen tussen?
Als laatste lezen we over een afgelegen chalet vol onderzoekers. Niemand lijkt elkaar daar te vertrouwen en waarom valt de stroom daar steeds uit?

Heel lang blijven de verhalen onduidelijk en wil je verder lezen om grip te krijgen op wat er nu precies aan de hand is. Waarom komen er geen reddingswerkers om de mensen te bevrijden en waarom zijn er mensen ziek. Heel langzaam begin je de personages en de situaties beter te leren kennen en geeft de schrijfster ze echt een gezicht en karakter.
De spanning wordt steeds meer opgebouwd en grijpt je soms echt naar de keel. Elk hoofdstuk lijkt wel met een cliffhanger te eindigen dus doorlezen is een must.

Tudor weet de sfeer enorm goed neer te zetten, maar ik was soms te ongeduldig. Ik wilde graag meer duidelijkheid. Uiteindelijk komt die er ook en wordt het boek best heftig afgerond.

Als je van een stevige thriller houdt dan moet je dit boek zeker gaan lezen.

Meer recensies van nathieleest