Liefde & Ananas

nathieleest 01 juni 2023
Omdat ik meedoe aan de blogtour van het tweede deel van de “love & fruits serie” leek het mij leuk om alvast het eerste deel te lezen en kennis te maken met de schrijfstijl van Isabelle. Ik kan je zeggen dat dit een prima idee is geweest.

In het eerste deel van deze vrolijke serie leren we de chaotische Anna kennen. Zij is net 30 maar heeft de juiste man nog niet gevonden. Ze woont met twee studenten in een flat en werkt op een saaie kantoor. Soms ontmoet ze een leuke man maar steeds gaat het toch weer mis. Zal het haar lukken om de ware te vinden??

Gaandeweg leer je de hoofdpersonage Anna steeds beter kennen. Je ontmoet de soms vileine collega’s waar zij mee werkt en de intriges die er spelen op het kantoor. De karakters worden steeds beter ingekleurd waardoor het een mooi geheel wordt.

Isabelle heeft een leuke schrijfstijl en weet de setting van het verhaal gezellig te beschrijven. Ze heeft grappige dialogen en met de onhandige Anna krijg je echt een band.

het verhaal volgt een mooie feelgood opbouw. Deze is wel fijn, doch ook een beetje snel, afgerond. Gelukkig komt alles goed zoals dat ook hoort bij een ware feelgood. In deel twee zullen we Anna en een aantal van de karakters opnieuw ontmoeten. Ik ben heel benieuwd.

Meer recensies van nathieleest