De kleine kikker

NeFo92 14 mei 2021

Het boek 'de kleine kikker' is een mindfulness-boek geschikt voor kinderen tussen 1,5 en 4 jaar. Geschreven door Eline Snel. De kaft van het boek is heel speels en aantrekkelijk. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar de inhoud. De indeling is heel overzichtelijk. De inhoud is per hoofdstuk onderverdeeld in opvoedtheorie stukjes, mediteer-oefeningen (te downloaden met code) mindfulness-oefeningen en persoonlijke verhalen. Haar schrijfwijze is heel niet-oordelend en empathisch. De onderliggende boodschap voelt aan als "Je doet het goed, maar ik denk graag mee. " Ik vind het een heel leuk en leerzaam boek, ontzettend geschikt voor natuurlijk ouders maar ook leidsters en leerkrachten. Ik denk dat alle kinderen hier baat bij hebben en dat het goed zou zijn om hier op de basisschool aandacht aan te besteden. Ik haal er als volwassene ook nog inspiratie uit. Ik ga het boek zeker aanraden aan een vriendin met twee jonge kinderen.

Meer recensies van NeFo92