Inspirerend leiderschap

NeFo92 04 oktober 2021
Het boek 'onverslaanbaar' is een stoer uitziend boek. Ik verwacht een stevige inhoud. Het is een 'to the point' boek zonder tierelantijntjes. Tussendoor verteld hij stukjes over het team de All Blacks en hoe de speerpunten van leiderschap terug te vinden zijn in hun visie. Ik lees in het boek veel nieuwe dingen op het gebied van leiderschap. Ik vind het boek ontzettend inspirerend. Ze pakken echt de kern van leiderschap. Het boek zit bomvol met interessante theorie. Ze hebben het ook over visualiseren en affirmeren en het 'Florida-effect'. Ik kan me goed voorstellen deze 'way of life' een leider maakt. Ik vind het ook mooi dat de All Blacks selecteren op karakter. Het stukje over zelfopoffering daar voel ik me minder prettig bij, maar dat is meer een beschrijving hoe de All Blacks erin stonden. Ik vind dat zelfopoffering niet onder toewijding valt. Het boek is niet alleen gericht op werk juist ook op je persoonlijke leven. In principe heeft iedereen een voorbeeldfunctie, want 'leiders creƫren leiders'. Het zijn geen standaardtips en het boek laat je nadenken. Veel persoonlijke ontwikkeling boeken vind ik iets meer gericht op vrouwen, maar dit boek vind ik een unisex- boek, geschikt voor iedereen, dus ook zeer geschikt voor mannen die iets willen leren over leiderschap. Voor mij is dit 1 van de meest interessante boeken, die ik in een lange tijd heb gelezen. Echt een aanrader!

Meer recensies van NeFo92