Inspiratie van Wim Hof

NeFo92 27 november 2020
Ik was erg nieuwsgierig naar het boek van Wim Hof. Ik wilde graag lezen over zijn visie in de twee invalshoeken wetenschappelijk en spiritueel op het gebied van welzijn en gezondheid. Op het eerste gezicht is het een mooi boek met een krachtig plaatje op de kaft. Ik ben zeer geboeid door zijn wens om je door dit boek je verborgen potentieel te laten ontdekken. Ik moest er even in komen, maar wat een bijzonder boek en inspirerende man. Hij heeft een aantal pijlers: ademhaling, koud douchen (ijsbad) en mindset, maar het gaat veel verder zoals over het contact maken met je ziel, het beïnvloeden van je nerves vagus en hoe dus ingrijpende ziektes genezen kunnen worden en over innerlijke rust. Tijdens het lezen neemt hij je ook mee in zijn levensverhaal, hij heeft een uniek leven en een unieke kijk op het leven.

In het boek staan grijze vakjes met zijn oefeningen dus al zijn oefeningen kun je terugvinden en oefenen.

Ik zou het boek iedereen aanraden. Zelfs als je misschien nog wat sceptisch bent, het meeste is gewoon wetenschappelijk bewezen. Ik heb veel geleerd van dit boek.
Hij heeft me zelfs overtuigd om koud af te douchen door de vele voordelen. Ik moet nog wat moed verzamelen :) Ik heb van het boek genoten!

Meer recensies van NeFo92