Spannend tot het einde

Nel Crea 15 maart 2024
“ Onderstroom “ geschreven door Linda Jansma.
Hier kan ik mij op verheugen want deze auteur staat garant voor een flinke dosis spanning.
Gerlof en Hester hebben de zeilschool van hun ouders overgenomen en werken keihard om dit tot een succes te maken. Hun drie kinderen Jort, Silke en Insa allen inmiddels ervaren zeilers genieten enorm van deze plek en de vrijheid die dat met zich meebrengt.
Dan komt Insa de jongste dochter op gewelddadige wijze om het leven en is de ontreddering groot.
Twee jaar later is de dader nog steeds niet gevonden, het huwelijk van Hester en Gerlof voorbij en niets is meer vanzelfsprekend. Na een slecht jaar gaat het nu weer wat beter met de zeilschool en ieder zet zijn beste beentje voor om het een succesvol jaar te laten worden.
Met Hester gaat het mentaal niet goed zij worstelt nog steeds met de vraag wie heeft het gedaan en waarom juist haar dochter Insa moest overkomen.
Als er dan nog een jong meisje dood gevonden wordt is iedereen totaal van slag. De sfeer in het zeilkamp wordt er niet beter op en de spanning om te snijden. De politie krijgt ook weinig vat op de zaak en dat doet alles geen goed. Een aantal personen blijken wel degelijk geheimen te hebben en de vraag is of het hier ook mee te maken kan hebben. Als de zaak dan escaleert is niemand meer veilig

Het verhaal wordt vertelt vanuit het perspectief van Hester, over hoe zij nu in het leven staat en hoe het was toen alles nog goed en gezellig was. Haar worsteling met zichzelf en het leven.
Prima uitgewerkte karakters met een pittige onderlaag.
beeldend beschreven, je hoort de wind, je ruikt het water en je ziet de zeilboten hun weg vinden.
De spanningsboog hoog en het plot niet voorspelbaar.

Meer recensies van Nel Crea