Een interieurboek als encyclopedie

nella 01 september 2023
Het grote interieurstylingboek.

Dit boek is een soort encyclopedie! Als je plannen hebt om meubels te kopen kun je waardevolle informatie uit dit boek halen. Het mooie is dat het niet tijdgebonden is. Het gaat vooral om basis informatie, uitgebreid en duidelijk beschreven door Frida Ramstedt.
De opleiding van binnenhuisarchitect duurt vier jaar. En dat is te merken. Wat een interessant boek. Heel simpel wordt verteld dat de taak van een meubel in ons leven is om het gewicht van het lichaam te verdelen zodat we kunnen rusten. Zo eenvoudig is het. En om dat te realiseren wordt er uitgebreid ingegaan over de hoogte, diepte, lengte etc. van bijvoorbeeld een stoel, een tafel of een bed. Duidelijk wordt uitgelegd waar rekening mee gehouden moet worden. “De keuze is reuze” was de reclametekst van een woninginrichter. En inderdaad, na het lezen van dit boek ben je het daar helemaal mee eens. En kijk je anders naar de stoelen, tafels etc. die bij je in huis staan.
Dus hier een dringend advies: lees dit boek als je meubels wilt gaan kopen. Je zult daar geen spijt van krijgen.

Nel Strubbe

Meer recensies van nella