Weer een hoog niveau

nicolet1968 21 februari 2020
Het derde deel van de Zeven zussen serie draait om het verhaal van derde dochter Star. Na de dood van Pa Salt gaat zij op zoek naar haar afkomst. De enige aanwijzingen het adres van een Londense boekhandel en de coördinaten van haar geboorteadres.
Ook nu weer twee verhaallijnen, de eerste vertelt de hedendaagse zoektocht van Star naar haar afkomst, de tweede vertelt het verhaal van Flora Macnichol in het begin van de 20e eeuw. Zoals ook in de vorige delen biedt de tweede verhaallijn een stukje interessante geschiedenis en geeft het de basis voor de zoektocht van Star.
Weer een boek van hoog niveau waar heel goed over is nagedacht. Omdat de zussen allemaal een heel andere afkomst hebben is ieder boek een op zichzelf staand goed doordacht verhaal en is er absoluut geen sprake van herhaling van zetten. Persoonlijk vond ik dit deel tot nu toe het beste boek van de serie. Jammer alleen dat ik dit als luisterboek heb geluisterd en ik wat moeite had met de voorleesstem die vaak de klemtoon verkeerd legde of op de verkeerde momenten stiltes liet vallen. Maar qua boek absoluut een aanrader.

Meer recensies van nicolet1968