“Hij die gezondheid heeft, heeft hoop. En hij die hoop heeft, heeft alles.”

NicoleW 08 december 2023
Kelly Turner stuitte per ongeluk op een geval van radicale remissie: iemand met kanker in een vergevorderd stadium geneest, mede door alternatieve methoden. Waarom had dat niet op de voorpagina van elke krant gestaan?! Zij ontdekte meer dan 1.000 beschreven gevallen, die allemaal stilletjes in medische tijdschriften waren gepubliceerd. Hieruit destilleerde zij 9 speerpunten, die de radicale-remissie-overlevers volgden en waarmee kanker-patiënten hun voordeel kunnen doen.

1. Verander je voedingspatroon
Biologische groenten. Geen zoetigheid. Geen (rood en bewerkt) vlees. Geen zuivel. Geen bewerkte voedingsmiddelen. Sterk verhogen van inname van groente en fruit (minimaal 600/800 gram). Gefilterd water.

2. Neem je gezondheid in eigen hand
Niet passief zijn. Bereid tot veranderen. In staat zijn om met tegenwerking om te gaan.

3. Volg je intuïtie
Je zesde zintuig weet wat het nodig heeft om te genezen. Kanker is een boodschapper die zegt dat iets uit balans is. Bv Quantumgenezing van Deepak Chopra leert je geest onjuistheden in je lichaam spontaan te corrigeren. Je onderbuik met miljoenen zenuwcellen kan net als je hersenen denken en voelen.
Ontspan door bv geleide verbeelding/meditatie/dromen. Vraag: Wat heeft aan mijn ziekte bijgedragen? Wat hebben mijn lichaam, geest en ziel nodig om weer beter te worden?

4. Het gebruiken van kruiden en supplementen
Chemotherapie is ontworpen om kankercellen te doden, terwijl de meeste supplementen zijn ontworpen om het immuunsysteem te versterken. Alternatieve genezers geloven dat kanker iets is dat het lichaam wél kan bestrijden. Voedingssupplementen kunnen helpen de kanker volledig uit te roeien.
Pro- en prebiotica met bifidus-factor (chlorella), groene thee doodt actief kankercellen (8-10 minuten laten trekken), vitamine C, kurkuma, spijsverteringsenzymen, schimmelwerende middelen (bv heermoes, olijfblad), parasietwerende middelen zoals Canadese geelwortel en absintalsem, oregano-olie, knoflook, Pau dÁrco, mariadistel, paardenbloemwortel, aloe vera, paddenstoelen, vitamine C, D, B12

5. Het loslaten van onderdrukte emoties
Onderdrukte emoties, vooral angst en stress, zijn slecht voor de gezondheid. Laat lichamelijke, emotionele en spirituele blokkades los. Kanker vertegenwoordigt een soort boosheid die je in je hebt en los moet laten. Confronteer je angst, ook die voor de dood, en laat los. Reiki, BodyTalk, Healing Touch, yoga, cursus stressmanagement, energetische behandelingen, retraite met stiltemeditatie, houd een gedachtendagboek bij, maak een lijst van je meest emotionele momenten en verbrand die dan, beoefen dagelijks vergiffenis, hypnose of EMDR. Laat emoties die opwellen als het water van een waterval direct door je heen wegstromen.
O.a. Otto Warburg denkt dat kankercellen gewoon gezonde cellen zijn met beschadigde mitochondriën. Kankercellen krijgen hun energie niet meer van zuurstof maar door suiker en ze gaan niet meer dood wanneer dat moet maar blijven zich vermenigvuldigen. En dat zijn twee functies van de mitochondriën.

6. Het versterken van positieve emoties
Het doel van het leven is om gelukkig te zijn (-Dalai Lama-). Maak vreugde, liefde en geluk onderdeel van je dagelijkse gezondheidsregime. En dankbaarheid.
Doe aan meditatie en qigong – dingen die echt levensbrengend zijn.
Wanneer we angst of stress ervaren, vertellen de hormonen de cellen in het lichaam om te vechten of te vluchten. Wanneer we vreugde of liefde voelen, vertellen de hormonen het lichaam om tijd aan het repareren van beschadigde cellen, het verteren van voedsel en het genezen van infecties te besteden. Blije mensen leven langer!

7. Het omarmen van sociale ondersteuning
Het gevoel van geliefd te worden maakt hormonen (oxytocine, serotonine, dopamine, endorfinen) in de bloedsomloop vrij die ons emotioneel steunen, maar ook het immuunsysteem sterken.

8. Het verdiepen van je spirituele verbinding
Verbinding met het hogere: God, de ziel of chi/energie. Ook lezen: je kunt je leven helen van Louise Hay. Onvoorwaardelijke, universele liefde. Het gevoel met alles en iedereen te zijn verbonden. Mensen zijn spirituele wezens die een tijdelijke lichamelijke ervaring in een lichaam hebben. We zijn van menselijke wezens veranderd in menselijke doeners; gevangen in het doen, de actie. Spiritualiteit laat ons naar binnen kijken en bezien wat er in de ziel aan de hand is. Dus mediteer regelmatig. Bidden, yoga, hardlopen, tai chi. Diep ademen, buiten wandelen, geleide fantasie, geleide meditatie, spirituele groep, bv gebedscirkel. Spirituele energie kan niet door je lichaam gaan stromen als niet eerst de gedachten in je geest zijn gestopt.

9. Het hebben van sterke redenen om te leven
De geest stuurt het lichaam aan en niet andersom. De genezing van elke ziekte begint met een kalme, onbelemmerde geest en een sterk verlangen om te leven. Dit nodigt chi in het lichaam uit. Denk na over hoe je de resterende tijd op aarde wil doorbrengen, zo plezierig en zinvol mogelijk. Zorg dat je genoeg doelen en projecten in je leven hebt en redenen om te leven en maak daar een lijst van

Extra stap: lichaamsbeweging. Elke dag 30-60 minuten, bij voorkeur buiten.

Tot er op een dag een geneesmiddel is voor kanker, zullen we de zelfgenezende eigenschappen van het lichaam aan dienen te zetten. Voor iedereen die zich geconfronteerd ziet met een kanker-diagnose; heel veel sterkte en kracht op jullie pad. Er is meer tussen hemel en aarde dan wij ons realiseren. Houd moed.

Meer recensies van NicoleW