Het begin van een bijzondere tijdreis

NinaLan 17 maart 2023
Samengevat
Een fantasy boek waarin we door tijden reizen en bijzondere kinderen ontmoeten.

De rode draad
Jacob heeft sinds kinds af aan een goede band met zijn opa, in tegenstelling tot de rest van de familie, die vinden dat zijn opa is doorgedraaid. Zijn opa heeft het over bijzondere kinderen met gaves die niet waar kunnen zijn. Kinderen die kunnen zweven, rotsen kunnen tillen en ongelofelijke dingen kunnen verrichten. Zodra hij ouder wordt, gelooft hij de verhalen niet meer. Maar wanneer hij zijn opa dood ziet gaan aan een mysterieus wezen begint hij erachter te komen dat de sprookjesverhalen van zijn opa wel eens echt kunnen zijn. Hij reist af naar het afgelegen eiland waar zijn opa is opgegroeid met deze bijzondere kinderen en stuit daar op grote verrassingen.

Boekbeoordeling
Een goed boek is in mijn ogen een boek met een integrerende verhaallijn en dit boek heeft het. Uniek aan dit boek is de bijbehorende illustratiefoto's die het verhaal nog helderder voor de geest halen dan je fantasie alleen. Je volgt vanaf het begin Jacob in zijn ontdekkingen van zijn gewone leven tot de bijzondere kinderen in het weeshuis die grote geheimen hebben. Tijdreizen is ook een interessant concept, waar we in het boek kennis mee maken maar voor mijn gevoel voor nu erg op de achtergrond zitten. Na het lezen van het boek ben ik erachter gekomen dat dit een serie is, dus dan is het ook begrijpelijk dat de personages hier worden geïntroduceerd en de wereld wordt uitgetekend. Er had wel iets meer spanning tussendoor mogen zijn, of hints waar de lezer ondertussen mee aan de slag kan gaan tijdens het lezen. Verder is het einde spannend genoeg om door te gaan met het tweede deel van het verhaal, dus daar volgt ook nog een recensie op;)

Meer recensies van NinaLan