Een kijkje in de chaotische tienerwereld

NinaLan 19 november 2023
Samengevat
Een Young Adult thrillerdebuut over drie middelbare scholieren die een moord proberen op te lossen waar ze nauw bij zijn betrokken. De spanning loopt op als één van hen als de hoofdverdachte wordt aangewezen terwijl de dader op vrije voeten is.

De rode draad
Het verhaal wordt verteld door meerdere personages; The Eye School Killer, Liz, Sophie, Boyd en Anne-Fleur. The Eye School Killer geeft in dit perspectief niets weg van wie diegene zou kunnen zijn, de lezer wordt aangespoord om tussen de regels door de hints op te vangen. Liz, Sophie en Boyd vormen samen een vriendengroepje, waarbij wij als lezer van elk personage hun belevingswereld ervaren. Anne-Fleur staat pal tegenover ze, maar ook van haar leren we dat iedereen met zijn of haar eigen probleem worstelt. Al deze perspectieven samen vormen het volledige plaatje in hoe je de moord kan achterhalen.

Boekbeoordeling
Het verhaal is helder en makkelijk te volgen, ook met de verschillende perspectieven verspreid over het boek. Voor een Young-Adult lezer die nooit een thriller heeft gelezen kan je met dit boek proeven wat dit genre in petto heeft. Niet alle ernstige moorden hoeven een heel politieonderzoek en gecompliceerde verhaallijn te hebben om een thriller te heten. De auteur heeft zich goed ingeleefd in de jongere doelgroep en dit is terug te zien in de uitwerking van de verschillende chatberichten. Wat ik wel nog mis is de verdieping van de verschillende personages. Er wordt in korte verteltijd veel achtergrondinformatie gegeven, waar ik graag nog meer over zou willen weten. Wellicht wordt het verder uitgediept in het vervolgdeel. Voor een debuterende schrijver vind ik wel dat het goed is opgebouwd en zou hier graag nog een vervolg op willen zien.

Meer recensies van NinaLan