Tijd voor avontuur

Krista Feije 12 november 2019
De tak is misschien wel het meest geliefde speelgoed aller tijden, aldus Jo Schofield en Fiona Danks. Deze schrijfsters hopen dat het Bos Boek jou zal inspireren om naar buiten te gaan om de wonderen van de tak te (her)ontdekken. Met wel 70 projecten voor jong en oud, veiligheidsrichtlijnen én een zelf samengestelde avonturenzak gaat er een natuurlijke wereld voor jou en je kinderen open. Elke project is voorzien van een activiteitencode zodat je in één oogopslag kunt zien of een kind de activiteit alleen kan doen, een beetje hulp van een volwassene nodig heeft of dat toezicht van een volwassene noodzakelijk is.

De projecten zijn verdeeld in acht hoofdstukken. In het stoere, eerste hoofdstuk maak je bijvoorbeeld een speer en vuur. In het mystieke, tweede hoofdstuk kun je een sjamaanstok of heksenbezem maken. Kunstzinnig wordt het in hoofdstuk drie met een weefgetouw en een tak als penseel. In de andere hoofdstukken staan de zon, het water, spel, muziek en houtsnijden centraal. En elke overzichtelijke bladzijde is voorzien van een duidelijke tekst met uitnodigende maakinstructies en krachtige foto's.

Als je het boek eenmaal in handen hebt en je verwonderd hebt aan de vele mogelijkheden, blader dan naar de allerlaatste activiteit. Want dat is toch wel mijn favoriet... project 70 Plant een boom! Zodat ook over tientallen jaren het tijd is voor avontuur en kinderen kunnen spelen met een tak.

Meer recensies van Krista Feije