Mr. Pushover

Krista Feije 28 februari 2024
De dertigjarige auteur Danielle Carson schreef, een aantal jaar geleden, de vierdelige boekenreeks ‘New-Yorks Finest’. Dit jaar trekt zij met haar nieuwste roman naar de stad Boston en het naburige Salem. ‘Bossed Around’ is een luchtige kantoorromance die sterke overeenkomsten heeft met de romcom-klassieker Two Weeks Notice uit 2002.

Gedreven, ‘sexiest man alive’ en self-made miljonair Bryce werkt al zes jaar samen met secretaresse Cassie. Zij is een hardwerkende en introverte vrouw met een niet-bestaand liefdesleven, zoals zij dat zelf omschrijft. Als overwerkte Cassie op een dag, tijdens het notuleren van een vergadering, in slaap valt op de bank van haar baas en daarna ook nog haar ongenoegen naar hem snauwt verschuift er iets in de relatie tussen werkgever en werknemer.

De schrijfstijl in Bossed Around is vlot en bevat humor en een vleugje cynisme. We leven zowel met Bryce als met Cassie mee in het ik-perspectief. Danielle Carson schuwt Engelse termen of vertalingen daarvan in haar zinnen niet. De lezer ontdekt daarnaast een scala aan tedere aanrakingen, maniertjes om tot een glimlach te komen en ‘pillowtalk’.
In het 225 bladzijden tellende boek ontbreekt een inhoudelijk spanningselement. De passievolle scènes zijn soms inconsequent en de lezer treft wat oneffenheden in de tekst aan. De opbouw van het verhaal is echter verfrissend in het genre.

‘Voor alle romance liefhebbers die een arsenaal aan fictieve mannen in hun hart gesloten hebben en telkens weer ruimte maken voor een nieuwe.’ - voordracht Bossed Around

Deze recensie is onderdeel van de Bossed Around Blogtour.
Bedankt voor het recensie-exemplaar, Danielle!

Meer recensies van Krista Feije