De woorden van de wolf

Krista Feije 13 december 2023
Begin 2023 stuurde mythologie-liefhebber en chemisch analist Naomi de Meer een verhaal in voor de Cozy & Crime schrijfwedstrijd van De Verhalenfabriek. Het leverde haar een contract op bij de uitgeverij en in november van datzelfde jaar kwam de thriller-novelle ‘De vrouw die moord riep’ uit.

‘Angst is een nuttige emotie, volgens haar therapeut Tom, maar de angst voelt voor Aesa na zoveel jaar niet meer zo nuttig.’ De jonge rechtenstudent heeft in een donker verleden gezien hoe haar ouders werden vermoord en leeft nu met ondraaglijke angst. Ze is ervan overtuigd dat ze een stalker heeft maar niemand wil haar geloven.
De novelle kent een spannende start die zich afspeelt in de herfst, de tijd van rouw om alles wat sterft. Naomi de Meer heeft een vlotte schrijfstijl met potentie. De toon is ondanks het heftige onderwerp licht. Afwisselend komen twee perspectieven aan bod in korte en langere hoofdstukken. In het belevende ik-vorm bekijken we de wereld vanuit de gespannen ogen van Aesa en in de zij-vorm maken we kennis met beste vriendin Evi. Maar hoe goed kent Aesa Evi eigenlijk? En waarom wijst iemand haar op de obsessieve kant van Evi?
De politie heeft inmiddels, na al die keren onverrichter zake weer naar het bureau te zijn teruggekeerd, niet voldoende middelen meer om Aesa’s ‘hersenspinsels’ weg te jagen. Als op driekwart van het boek de spanning goed toeneemt weet Aesa twee dingen zeker… er jaagt een wolf op haar en niemand is te vertrouwen!

Meer recensies van Krista Feije