Belle en het beest in een ander jasje

Romy 08 januari 2020 Auteur
“De Wensmuur” is een echt 21e eeuw sprookje.
Clara is een jonge balletdanseres die naar New Orleans is verhuisd om daar haar droom achterna te gaan. Helaas kent ze daar niet veel mensen en voelt ze zich erg alleen. Dan leert ze Jonah kennen. De man achter de wensmuur. Hij wilt echter niet gezien worden, omdat zijn gezicht door een vreselijke gebeurtenis onder de littekens zit. Hij is erg afstandelijk, maar begint hij dan toch gevoelens voor Clara te krijgen?
Ik vond het echt een super mooi verhaal. Het deed me ook een beetje denken aan het sprookje van “Belle en het Beest”. Jonah, die (naar zijn idee) gezien wordt als een monster vol littekens, en Clara, de onschuldige balletdanseres. Ja, ik denk zeker dat de twee verhalen heel wat overeenkomsten vertonen.
Ik had nooit eerder een boek gelezen van Mia Sheridan, maar dit boek heeft me nieuwsgierig naar haar andere verhalen gemaakt.
Ik vind het echt een Young Adult verhaal. Grappig en mooi, maar ook verdriet en vertrouwen komen aan bod. Een heel leerzaam verhaal vond ik het.
Ik geef het boek 4 welverdiende sterren.

Meer recensies van Romy