het tango algoritme

Romy 28 juni 2021 Auteur
Een eenzame rode dansschoen, in een plas van water. Akelig tafereel om aan te treffen, maar niet zo akelig als wat er daarna volgt.
Het leven van de 3 vrouwen Grace, Emmy en Florence komt op zijn kop te staan. Ieder van hun heeft zijn eigen geheim. Ieder probeert het verborgen te houden. Maar dat zorgt voor grote problemen en zelfs grote gevaren. En dat begint allemaal, met die ene rode dansschoen.
Heleen van den Hoven, schrijfster van “Het Carpa Complot” en “De Speelgoedman”, heeft in dit verhaal de tango en wiskunde goed weten te combineren. Twee ogenschijnlijk totaal andere onderwerpen die elkaar toch goed aanvullen. Heleen heeft het boek geschreven vanuit verschillende perspectieven, waaronder die van de 3 vrouwen. Dit zorgt voor afwisseling, maar ook nieuwsgierigheid. Want elk perspectief, verteld ook iets over de rest. Maar wat is waarheid?
Ik vond het zelf een heel goed boek. Het is zeker een thriller naar mijn idee en ik heb meerdere malen op het puntje van mijn stoel gezeten en dat ik moest doorlezen omdat ik zo graag wou weten wat er zou gebeuren. De tango staat centraal in het boek, gecombineerd met de wiskunde. Heel creatief vond ik dat echte termen van de tango zijn toegepast in het verhaal. Wanneer je hierop let, zullen ze je ook wel opvallen.
Een goede thriller zonder al te veel poespas en lekker vlot om te lezen. Ik geef dit boek 4 sterren.

Meer recensies van Romy